Avtalevilkår

Generelle Avtalevilkår

1.1
Juridiske forhold

IT-sikkerhetstjenesten tilhører Potalen Gruppen AS (orgnr. 899 551 222) som leverer tjenesten til bedrifter (Heretter kalt «Kunde(n)»). I tilfeller der det refereres til begge sidene i denne avtalen omtales de som «Partene».

1.2
Etablering og Gjennomføring av oppdraget

Aksept av avtaleforholdet via nettsiden, epost eller signering for hånd bekrefter bestillingen. Avtaleforholdet er bindende etter aksept.

Alle tjenester knyttes til konsulenter hos Portalen Gruppen AS, som vil kunne få bistand fra Portalen Gruppen AS sine øvrige samarbeidspartnere til gjennomføringen av deler av bestillingen.

Portalen Gruppen AS tilbyr en sikkerhetsløsning for bedrifter som har en hjemmeside. Med denne løsningen jobber vi for å sikre nettsiden til våre kunder så godt vi kan med de verkøyene vi besitter. Dog er det viktig å være klar over at på nettet kan ingenting garanteres å være 100% sikkert. Portalen Gruppen AS kan ikke under noen omstendighet holdes erstatningsansvarlig for konsekvenser av hacking. Din nettside vil med vår sikkerhetsløsning bli plassert bak en sikker brannmur som begrenser uautorisert tilgang og forebygger hacking, i tillegg til å bli fortløpende sjekket for malware og virus infiseringer. Vi sørger for at din nettside er beskyttet. Vi kan også gjøre din nettside kryptert med SSL.

1.3
Betaling

Portalen Gruppen AS fakturerer kunder forskuddsvis for produktene/tjenestene som blir bestilt.

Alle priser er oppgitt eks mva.

Alle omkostninger og ekstra utlegg som Portalen Gruppen AS forskutterer, vil bli fakturert sammen med krav på honorar. Viderefakturering av utlegg vil kunne medføre merverdiavgift på utlegget.

Denne avtalen regulerer også det som ytes av annen rådgivning, fra Portalen Gruppen AS til Kunden, som Kunde bestiller fra Portalen Gruppen AS skriftlig eller muntlig. Med mindre annet er avtalt, er utgangspunktet for faktureringen den tid som er medgått til effektivt og fagmessig arbeid med oppdraget. Våre veiledende timesatser er kr 1.147 eks mva. Minste timeenhet er 0,25 time (15 minutter).

Telefonsamtaler og lignende som ikke består av helt korte beskjeder, avregnes med minimum 0,25 time. Med faktura skal følge spesifisert oversikt over utført arbeid, utlegg mv. Denne type arbeid vil faktureres etterskuddsvis med 10 dagers forfall.

Forfallstiden er 5 dager fra fakturadato. Betalingsforpliktelsene er ikke avhengig av noen særskilt godkjennelse og aksept av avtalen ansees som bindende for Kunden.

Faktura sendes til e-post adressen som er oppgitt i innmeldingsskjemaet. Fakturering skjer fra Portalen Gruppen AS.

Priser på tjenester og honorar på arbeidstimer indeksreguleres hvert kalenderår i henhold til konsumprisindeksen (KPI).

Kunden er pliktig til å betale den til enhver tid gjeldende forsinkelsesrente ifølge ”Lov om renter ved forsinket betaling m. m” så lenge forsinkelsen varer.

1.4
Avvik

Muntlige beskjeder og avtaler fra konsulenter for Portalen Gruppen AS til Kunden overstyrer ikke det som fremkommer av tekst i denne skriftlige avtalen.

1.5
Ansvarsforhold

Portalen Gruppen AS leverer en støttetjenester relatert til hacking. Portalen Gruppen AS kan ikke under noen omstendighet holdes erstatningsansvarlig for konsekvenser av hacking eller hastighetsendringer på Kundens hjemmeside, men Portalen Gruppen AS vil kostnadsfritt bistå med å rense en hacket hjemmeside hvis Portalen Gruppen AS sin sikkerhetsløsning er i bruk.

1.6
Varighet

Avtaleinngåelse i forbinelse med tjenester som betales for årlig og månedlig har en varighet på ett år med automatisk fornyelse og må sies opp av Kunde 5 dager før dato for neste autofornyelse.

Honorarer på tjenester og rådgivningstimer, og andre kostnader, som Portalen Gruppen AS har rett på fra Kunde, må fortsatt betales uavhengig om avtalen ikke lenger er løpende og uavhengig om avtalen er sagt opp av Portalen Gruppen AS eller Kunden, uavhengig av årsak.

1.7
Konfidensialitet

Partene skal forhindre at andre får adgang til eller kjennskap til det man i tilknytning til denne avtale og gjennomføringen av den får vite om.

1.8
Taushetsplikt

Partene forplikter seg til ikke uberettiget å utlevere konfidensiell informasjon om hverandre til utenforstående. Avtalens innhold er konfidensiell. Som konfidensiell informasjon anses ikke opplysninger som allerede er blitt alminnelig kjent eller rettmessig mottas fra tredjemann.

1.9
Tvister

Tvister vedrørende denne avtalen avgjøres av alminnelig domstol med Oslo som verneting.

2.0
Endringer av betalingsplaner
Oppskalering av drift løsninger kan gjøres når som helst, og man vil bli fakturert for aktiv plan i perioden. Nedskalering kan kun skje med 1 måneds varsel før fornyelse.

2.1
Revisjon
De alminnelige betingelser for avtalen revideres normalt en gang i året og ellers når det oppstår behov for det. Vi vil informere om endringer via epost når det skjer. Hvis informasjonen om nye vilkår er gitt 1 måned før neste fornyelsesperiode vil nye vilkår være gyldig for neste fornyelsesperiode.

Oppdatert 15.08.2018