Vilkår for samarbeid med Forsikringsportalen om rekruttering

 

1. INNLEDNING
Portalen Gruppen AS (orgnr. 899 551 222) leverer kandidater for ansettelse til Bedriften (Heretter kalt «Oppdragsgiver») gjennom plattformene til Portalen Gruppen AS. I tilfeller der det refereres til begge sidene i denne avtalen omtales de som «Partene». Kunden får tilgang til de kandidater som Portalen Gruppen AS velger å videreformidle til Oppdragsgiver.

De bestemmelser som er angitt nedenfor, gjelder om ikke annet fremkommer skriftlig og er gjeldende for de kandidater somOppdragsgiver mottar fra Portalen Gruppen AS.

2. FORMÅL OG FRAMDRIFT
Portalen Gruppen AS sitt søk etter relevante kandidater starter umiddelbart etter at vår digitale samarbeidsavtale er sendt inn av Oppdragsgiver.

Portalen Gruppen AS vil søke etter relevante kandidater blant egne oppdragsansatte, egne, nettverk, egne plattformer, nasjonale CV baser og andre tilgjengelige plattformer nettverk.

De kandidater Portalen Gruppen AS innstiller, har vært gjennom en vurdering hvor Portalen Gruppen AS har funnet dem egnet for stillingen til Oppdragsgiver. Dette omfatter en strukturert vurdering av den enkelte søkers kompetanse og erfaring.

I tillegg har vi adressert den personlige motivasjon kandidatene har for sitt kandidatur til stillingen. Gjennom dette har vi systematisk søkt etter de holdninger og verdier som vil prege kandidatens atferd. Kandidatene har i tillegg blitt nærmere vurdert i forhold til personlig stil og karaktertrekk. De samlede inntrykk er deretter analysert.

3. HONORAR / FAKTURERING

Portalen Gruppen AS sitt standard honorar for tilsatt kandidat er satt til kroner 10.000,-* ekskl. mva. per kandidat, når rekruttering anses fullført, ytterligere kr 15.000,- når kandidaten har vært ansatt i 3 måneder og tilslutt kr 15.000 eksl. mva når kandidat har vært ansatt i 12 måneder. Rekruttering anses fullført når oppdragsgiver har inngått avtale om fast eller midlertidig ansettelse eller annen avtale om bistand. Kandidater som Portalen Gruppen AS oversender vil være honorar pliktig for oppdragsgiver uavhengig av eventuell tidligere dialog mellom kandidaten og oppdragsgiver.

Tjenester utover dette som partene skriftlig blir enige om at Portalen Gruppen AS skal utføre i tillegg, faktureres med kr 890,- ekskl. mva. pr. time.

For fakturering av honorar og kostnader ved rekruttering, gjelder følgende prinsipper:

Alle fakturerte beløp forfaller til betaling 10 dager etter fakturadato, dersom ikke annet er skriftlig avtalt gjennom epost. Oppdragsgiver er pliktig til å betale den til enhver tid gjeldende forsinkelsesrente ifølge ”Lov om renter ved forsinket betaling m. m.” så lenge forsinkelsen varer. Alle priser er ekskl. mva. Faktura blir sendt ut når rekruttering anses fullført for den første delen av honoraret og etter 3 måneder for den andre delen av honoraret. Oppdragsgiver plikter å gi beskjed innen 3 måneder etter ansettelse hvis kandidaten ikke lenger er ansatt, hvis ikke vil den andre delen av honoraret måtte betales. Oppdragsgiver plikter å gi beskjed innen 12 måneder etter ansettelse hvis kandidaten ikke lenger er ansatt, hvis ikke vil den tredje delen av honoraret måtte betales.

*Mengden arbeid som ligger bak, avhenger av Oppdragsgivers ønsker, type stilling, kompleksitet angående søkerprosessen og tilgang på kvalifiserte søkere.  Derfor kan det avtales individuelt høyere honorar per stillingstype. Avtale om høyere honorar må gjøres skriftlig ved e-post og vil erstatte beløpet som er nevnt i disse vilkårene.

4. ETISKE FORHOLD – KONFIDENSIALITET
All informasjon som blir gitt av oppdragsgiver vil bli behandlet konfidensielt av 
Portalen Gruppen AS sine medarbeidere hvis ikke annet er avtalt. Portalen Gruppen AS skal ha rutiner som sikrer forsvarlig behandling av konfidensiell informasjon, og skal ikke bruke konfidensiell informasjon for noe annet formål enn utførelse av oppdraget. Dersom søkerne ønsker det, kan deres kandidatur også være konfidensielt overfor oppdragsgiver.

Konfidensialiteten gjelder uten tidsbegrensing – også etter opphør av kontraktsforholdet.

5. FORUTSETNINGER
Det forutsettes et samarbeid med tillit og åpenhet der vi får tilgang til all nødvendig informasjon for å utføre oppdraget. Omstendigheter i og rundt oppdragsgiver som vil kunne påvirke oppdraget må gis kontinuerlig under hele rekrutteringsprosessen.

Dersom vi under prosessen får kjennskap til forhold som påvirker stillingen i så måte at vi anser stillingens fremtid for svært usikker, forbeholder vi oss retten til å avbryte samarbeidet.

Portalen Gruppen AS og oppdragsgiver skal søke etter å utvikle ett langsiktig og godt samarbeide.

6. ERSTATNING
Oppdragsgivers videreformidling eller deling av kadidatopplysninger som man har mottatt fra Portalen Gruppen AS med andre bedrifter/personer i andre selskap er å anse som vesentlig mislighold og vil føre til erstatningsansvar.

Eventuell erstatning er i alle tilfelle oppad begrenset til estimert honorar for det antall kandidater som Oppdragsgiver har fått opplysninger om.

Portalen Gruppen AS kan ikke holdes erstatningsansvarlig for om antall kandidater som er ønsket ikke blir levert. Portalen Gruppen AS kan heller ikke holdes erstatningsansvarlig for handlingene til de kandidatene som blir levert.

Rådgiver fra Portalen Gruppen AS kan ikke for egen regning utføre arbeid hos oppdragsgiver.

7. ENDRINGER I OPPDRAGET
Oppdragsgiver kan anmode om endringer i oppdraget, men kan likevel ikke kreve utført kvantitative eller tidsmessige endringer som går ut over det som partene med rimelighet kunne forvente da avtalen ble inngått.

Dersom oppdragsgiver ønsker å heve avtalen, skal dette godkjennes skriftlig av Portalen Gruppen AS.

Oppdager Portalen Gruppen AS behov for endringer, skal oppdragsgiver varsles om dette så fort som mulig. Eventuelle endringer skal være skriftlig godkjent av oppdragsgiver før de iverksettes. Portalen Gruppen AS skal godskrives for det merarbeid som pådras ved iverksettelse av slike endringer. Dersom ikke annet er avtalt, skal dette skje i samsvar med det kostnads- og fortjenestenivå som det tidligere avtalte arbeidsomfang er basert på. Er ikke det tidligere arbeidsomfang relevant for vurderingen av tillegget for merarbeidet, skal vurderingen baseres på hva som er rimelig verdi for tilsvarende ytelser.

8. AVTALENS VARIGHET
Avtalen har ingen bindingstid. Hvis Oppdragsgiver sier opp avtalen vil det fortsatt måtte betales honorar for de kandidatene som Oppdragsgiver har fått opplysninger om som fører til ansettelse på ett senere tidspunkt, uavhengig om avtalen er sagt opp eller ikke.